Seminarium teoretyczne
18 maja (sobota), godz. 10.30 – 14.00
Hotel Qubus, ul. Skarbowa 2
Spotkanie otwarte
Seminarium teoretyczne z cyklu Granice sztuki globalnej od lat towarzyszy Festiwalowym wystawom i odbywa się w czasie "srebrnej" kulminacji.
Tytuł pokonkursowej wystawy, która jest wiodącym wydarzeniem SREBRA co roku nawiązuje do najbardziej aktualnych problemów sztuki i designu oraz zagadnień społecznych. Tradycyjnie jest on także hasłem wywoławczym seminarium teoretycznego, towarzyszącego Festiwalowi od ponad dekady. Spotkanie z cyklu Granice sztuki globalnej w tym roku nosi tytuł: Kontestacja, bunt, zmiana. Zaprosiliśmy do niego teoretyków sztuki, artystów złotników i dizajnerów. Jest ono otwarte dla publiczności, której głos w dyskusji cenimy szczególnie. Zapraszamy wszystkich chętnych.
PROGRAM SEMINARIUM:
10.30 - 11.00
prof. dr hab. Leszek Koczanowicz
opowie o różnych przejawach buntu w sztukach wizualnych
11.00 - 11.25
Zespół Operacyjny Projektu Hazardous Experiments ALCHIMII – Szkoły Współczesnej Biżuterii z Florencji
w wykładzie pt. "A jeśli powiem ryzyko?" podzieli się wlasnymi spostrzeżeniami na tematy wystaw, edukacji, materiałów, eksperymentów i biżuterii
11.25 - 11.45
Giedymin Jabłoński
omówi najnowsze kierunki rozwoju litewskiej sztuki biżuteryjnej
11.45 - 12.00 - PRZERWA
12.00 - 12.40
Philip Sajet (Holandia)
na przykładzie swojej twórczości opowie, dlaczego PIĘKNO JEST NAJWAŻNIEJSZE
12.40 - 13.05
Ulrich Reithofer (Holandia)
odpowie na pytanie "Czy biżuterię można zawsze nosić?". Chociaż biżuteria Reithofera nie zawsze nadaje się do noszenia, zawsze jednak podkreśla związek z ciałem i zamiłowanie do człowieczeństwa i piękna
13.05 - 13.30
Marcin Czerwiński
w swoim wykładzie pt. Bunt w mieście i bunt w wierszu zarysuje wywrotowe działania artystyczne w przestrzeni publicznej oraz wywrotowe działania czysto poetyckie, ograniczone do tekstu literackiego, z pytaniem o możliwość zmiany w każdym z tych obszarów.
13.30 - 14.00
Mieczysław Gryza
w "zbuntowanym" wystąpieniu pt. PERSONART, czyli lek na schińszczenie i ikeizowanie przedmiotów z naszej przestrzeni przedstawi definicję "personartu", poda odniesienia historyczne oraz zilustruje przykładami własnych prac