Patricia Domingues

 

 

Sylwetki Twórców

Patricia Domingues Rekonstrukcje

Miejsce: LCK, ul. Chojnowska 2

Wystawa czynna do: 11 czerwca 2017 r.

 

 

 

O MATERIAłACH I SPONTANICZNOśCI

 

Od kilku lat interesuje mnie idea odtworzenia widoku krajobrazu poprzez procesy fragmentaryzacji. Pracowałam z „linią” jako medium do budowy i separacji. Bloki materiału są świadomie dzielone w procesie zracjonalizowanego łamania, który to równocześnie uwalnia i rozgranicza formę od przestrzeni, a następnie ponownie je łączy. Ten dualizm jest obecny w mojej pracy jako dzielenie i łączenie oraz materializuje się na różne sposoby: albo w podziale tego samego bloku na dwie niezależne części, albo w pojedynczym bloku. Są to nagromadzenia zmieniającego się obrazu, który rejestruje rytmy i wzorce dekonstruowanego i rekonstruowanego obrazu.

 

Patricia Domingues

 

Do tej pory do głównych metod mojej pracy należały badania i obserwacja cech i kruchości materiałów. Badałam równocześnie dwie różne klasy materiałów: kamień naturalny¹ i wszelkiego rodzaju materiały sztuczne². Różnice w pochodzeniu i cechach materialnych między nimi były moją inspiracją. Z jednej strony kamień jest zawsze elementem unikatowym w tym sensie, że w przyrodzie nie ma dwóch takich samych kamieni,  a jego przecięcie jest działaniem nieodwracalnym. Kamienie mają własne wewnętrzne zasady, pełne linii i złamań. Co więcej, praca z kamieniem oznacza stawienie czoła zestawowi cech, które różnią się, zaskakują i czasami frustrują. Kamienie były na ziemi przez miliardy lat, a w procesie przekształcania stały się nieprzewidywalne i tym samym trudne do zrozumienia.

 

Patricia Domingues 

 

Natomiast rekonstruowany materiał jest potężnym działem przemysłowym. W tym przypadku idea unikalności zostaje utracona, ponieważ niezależnie od tego, gdzie materiał jest cięty, wynik jest zawsze taki sam. Jeżeli w naturalnym kamieniu punkt startowy jest za każdym razem inny, to w tym przypadku materiał jest przewidywalny i łatwy do kontroli. Dla mnie kamień jest godny podziwu, reprezentuje idylliczny wizerunek natury, podczas gdy sztuczny materiał działa jak pusta kartka papieru, pozbawiona charakteru, gdzie mogę odtworzyć obserwacje poczynione w świecie przyrody.

 

Patricia Domingues

 

Równowaga między czymś celowo stworzonym a czymś niekontrolowanym jest intrygująca. Po długim okresie obserwacji procesów fragmentaryzacji kamienia, zaczęłam sama prowokować punkty kruchości i napięcia, aby dowiedzieć się, jak reaguje materiał. Powstałe fragmenty to pęknięcia wpisane w krajobraz, który rozwija się i wyzwala poprzez wolę kontroli i równoczesne uwalnianie.

 

Patricia Domingues

 

¹Sodalit, lapis lazuli, agat, awenturyn (zielony, pomarańczowy), kamień Arkansas, różowy kwarc, jaspis krajobrazowy, obsydian, serpentyn, wapień, granit, marmur.

 

²Sztuczny turkus, lapis lazuli, marmur, kość słoniowa, koral (bia³y, czerwony, pomarańczowy), onyks, aluminium, drewno I Corian.

 

Patricia Domingues

 

Patricia Domingues

 

Patricia Domingues

 

Patricia Domingues

 

 Patricia Domingues

 

Patricia Domingues

 

Patricia Domingues

Urodzona w Portugalii. Mieszka w Niemczech. Pracuje w Niemczech i Belgii.

 

 

EDUKACJA:

2016/20 - PhD research in Arts, (Hasselt University & PXL – MAD, within research group MANUFrACTURE), (BE).

2010/13 - M.A University of Applied Sciences Trier, Gemstone and Jewellery Design in Idar- Oberstein, (DE).

2009/10 - Exchange student in Estonian Academy of Arts, Tallinn, (EE).

2007/10 - Artistic Jewellery at Escola Massana, Barcelona, (ES).

2002/05 - Goldsmith’s Course Art and Metals, at Art College António Arroio, Lisbon, (PT).

 

WYSTAWY INDYWIDUALNE:

2017 - “Reconstructed - Rekonstrukcje” , The Gallery of Art, Legnica, (PL).

2015 - “Fragmenting Matter”, Gallery Reverso, Lisbon, (PT).

“Fragmentation and Union”, Gallery RA, Amsterdam, (NL).

 

WYSTAWY ZBIOROWE:

2017 - “Loewe Craft Prize 2017”, COAM Madrid, (ES).

2016 - “Neuer Schmuck aus Idar-Oberstein”, Stadtmuseum Simeonstiff Trier, (DE).

“Idem@Reverso”, Gallery Reverso, Lisbon, (PT).

“Justus Brinckmann Förderpreis 2016”, Museum für Kunst und Gewerbe Hamburg, (DE).

“Behämmert”,Handwerkskammer, Handwerksform,Hannover, (DE).

“Förderpreises für das Kunsthandwerk Rheinland-Pfalz 2016”, Gallery Handwerk Koblenz, (DE).

“20/20” - Art Jewellery from Around the Globe, Kath Libbert Jewellery Gallery, (UK).

“The City”, Legnica International Jewellery Competition, Legnica, (PL).

“GUT Germany’s upcoming talents”, Gallery Biró Junior, Munich, (DE).

“BKV Prize 2015”, Messegelände, Munich, (DE).

“Invisible Wall”, Centre del Carme, Valencia, (ES).

2015 - “BKV Prize 2015”, Gallery of Applied Arts, Munich, (DE).

“European Prize for applied Arts”, at Wcc-bf Mons, (BE).

“Black on Black”, at Manchester Art Gallery, curated by Jo Bloxham, Manchester (UK).

“Précieux Passages”, at Maison du Bijou, in Le Cheylard-Ardèche,(FR).

“SleepLess: Trier University of Applied Sciences Degree Show 2015”, at Villa Bengel, Idar-Oberstein, (DE).

“Surfacing”- Duo exhibithion with Sara Gackowska at Gallery Funaki, Melbourne, (AU).

2014 - “Plateaus Jewellery Project in collaboration with designer Marta Veludo”, Gallery Amaranto Joies, Barcelona, (ES).

“Plateaus Jewellery Project in collaboration with designer Marta Veludo”, Munich, (DE).

“Plateaus Jewellery Project in collaboration with designer Marta Veludo”, Legnica, (PL).

“NSAIO5” New Jewellery from Idar-Oberstein, Berlin, (DE).

“Talente Competition 2014”, Messegelände, Munich, (DE).

 

Aktualności

Bądź na bieżąco, wpisz swój e-mail, a my będziemy powiadamiać Cię o aktualnych wydarzeniach.

 

Aktualności

 

 Legnicki Festiwal SREBRO 2020

 

Aktualności

 

 

 

 

 

Partnerzy